Google viser typisk udvidede sitelinks på søgninger, der relaterer sig til et specifikt brand. Det er en smart måde at komme til at fylde mere i søgeresultaterne og kan samtidig være med til at styrke dit brand. Men hvordan får man egentlig Google til at vise udvidede sitelinks?

Hvad er udvidede sitelinks?

Udvidede sitelinks er et søgeresultat, der har flere links under hovedsøgeresultatet. Søger du eksempelvis på ‘Bilka’, ser søgeresultatet således ud:

Som du kan se, er der listet forskellige undersider under det primære søgeresultat. Det hjælper personen, der søger, på to måder; de får en bedre forståelse af, hvad siden omhandler og indeholder, før de besøger den. Samtidig har de mulighed for at navigere direkte fra søgeresultaterne, så de ikke behøver at klikke sig ind på forsiden for at navigere videre derfra.

For dig, der ejer en side med udvidede sitelinks, er der også en væsentlig fordel; din side fylder mere i søgeresultaterne, og dit brand virker mere troværdigt og officielt, hvis du har et sådan søgeresultat.

 

Hvordan får man udvidede sitelinks?

Men hvordan får man så denne udvidede placering i søgeresultaterne? Sandheden er, at Google ikke har udtalt sig officielt omkring dette. Dog anbefaler de, at du har en nem og let tilgængelig menustruktur samt et velovervejet hierarki ift. din sides interne linkstruktur.

Samtidig ved vi, at det næsten altid er, når der søges på et specifikt brand. Google skal altså vide sig sikre på, at det er én bestemt hjemmeside tilhørende et specifikt brand, du leder efter, når du indtaster din søgeforespørgsel. Ellers giver det ikke mening at tildele en enkelt hjemmeside så meget plads i søgeresultaterne.

Læs mere her: https://www.hochmanconsultants.com/how-to-get-google-sitelinks/